Din vagn
Stäng alternativ Ikon

Vanliga frågor

Vart ligger butiken?

Vår butik finns på Stureplan, Birger Jarlsgatan 23, Stockholm stad.

Klick här du hittar vår butiks adress och kontaktinformation.

 

Vem certifierar dina diamanter?

Vi tillhandahåller GIA-certifikat för våra diamanter, certifikatet är avgiftsfritt för diamanter 0,3 karat och större. GIC-certifikat för färgade ädelstenar finns tillgängliga mot en avgift.

 

Jag kan inte hitta en specifik produkt / information eller pris i onlinebutiken, vad gör jag? 

Om du inte hittar en specifik produkt / pris / information på vår webbplats www.honn.se, vänligen kontakta kundtjänst på info@honn.se och vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

 

Kan jag få graverade smycken på er webbplats?

Ja, vi erbjuder gratis gravyr på ringar i vår webbutik. Om kunden vill ha gravyr efteråt, vänligen kontakta oss för att få ett prisförslag. 

 

Vad är typsnittet för gravering av text?

Våra standard typsnitt är i kursiv eller rak, nummer #3 är vår kursiv och nummer #5 är vår rak. Om du vill ha andra typsnitt nedan eller vill skriva för hand kan vi också gravera din handstil, fråga oss så ordnar vi det kostnadsfritt.

 

Är det möjligt att prova mina ringar?

Ja, vi har en testlösning. Vi erbjuder 14 dagars returpolicy för din beställning så att du kan känna din ring i lugn och ro.

 

Om jag behöver hjälp med att göra en beställning, hur gör jag det?

Ring oss, chatta, maila eller besök vår butik! 

 

Hur lång tid tar en specialbeställning?

Normalt kommer din specialbeställning att vara i dina händer 3-4 veckor efter att vi har slutfört din design. Om det är bråskande kan du kontakta oss för att beställa en snabb tjänst som kostar 2000 kr, din beställning kan då prioriteras och göras inom 2-3 veckor.

 

Hur vet jag vilken storlek jag har?

Du kan följa vår storleksguide och kontakta oss för att få reda på din sanna storlek eller så kan du också beställa en ringmätare för att mäta din storlek. Läs mer här:

Länk... 

 

Vart skickar ni till?

För närvarande skickar vi till 50+ länder över hela världen. Det finns en handfull länder vi inte skickar till, antingen på grund av begränsningar från våra fraktleverantörer eller tullbestämmelser på fraktdestinationen. För att se om ditt land kvalificerar dig, starta en konsultation och fråga oss!

 

Vad är fraktkostnaderna?

För beställningar med leverans inom Norden erbjuder vi gratis fraktorder över 1500 SEK, eller en fast pris på 59 SEK. För beställningar som ska levereras till andra EU-länder erbjuder vi gratis fraktorder över 3000 SEK, eller en fast pris på 350EK kommer att debiteras. HONN förbehåller sig rätten att justera dessa fraktpriser och serviceavgifter i enlighet med prishöjningar som inträffar under perioden mellan dagen då ordern gjordes och leveransdagen.

Kunder kan välja att hämta dina produkter i vår butik som finns i Birger Jarlsgatan 23, Stockholm, Sverige. Du måste kontakta oss för att boka en tid innan du kommer.

 

Måste jag betala för det om jag inte hämtade mitt paket?

Om paketet inte hämtas debiteras kunden 350 SEK för frakt- och hanteringskostnader. Denna avgift faktureras efteråt.

 

Vilka online betalningsalternativ använder ni?

Vi accepterar VISA, MasterCard, American Express, Klarna, Paypal, Swish.

 

När skickas min beställning? 

Om varan finns i lager, kommer den att skickas inom 1-2 arbetsdagar Om varan inte finns i lager eller om det är specialtillverkade smycken skickas den inom 3-4 veckor från mottagandet av beställningen. 

 

Är mitt paket försäkrat?

Vi försäkrar alla försändelser mot förlust och skada när de är på väg från HONN till mottagaradressen. Så snart försändelsen har undertecknats på den överenskomna adressen upphör försäkringen. Om ditt paket är skadat vid ankomsten rekommenderar vi att du noterar att du fått ett skadat paket när du signerar för leveransen.

 

Levererar ni till postadress / postlådan?

Nej, av säkerhetsskäl behandlas inga beställningar med post / postadress.

 

Kan jag byta, avbryta eller returnera min beställning?

För att vara berättigad till byte och retur måste din artikel vara oanvänd, oanvänd och i samma skick som du fick den. Ny med alla etiketter i originalförpackningen. Du kommer att hållas ansvarig för all försämring av produktens värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens natur, egenskaper och metod för funktion. Eftersom produktens förpackning är avgörande för eventuell återförsäljning av produkten, kommer varje skada att returnera förpackningen att betraktas som en försämring av dess värde. Du tar ansvaret att säkerställa att produkten förpackas tryggt när den returneras. Du kan naturligtvis prova din produkt för att se om den passar. Kom ihåg att vara försiktig och tänk på att smycken är lätta att repa, och vi accepterar inte smycken som på något sätt är skadade eller repade som retur eller byte. Om varan är graverad eller liknande debiterar vi en återvinningsavgift på 500 SEK, och den dras av vid återbetalning.  

Snälla du LÄGG MÄRKE TILL att specialbeställningar, modifierade smycken från vår webbplats inte ingår i vår bytes-, avboknings- och returpolicy. PRISNEDSATTA ARTIKLAR kan inte återbetalas eller bytas ut. Om du har beställt ett smycke utanför vår vanliga sortiment (som inte finns på webbplatsen), men på begäran eller på annat sätt modifierats enligt dina önskemål, dras smycken tillbaka från rätten att byta, avbryta och returnera. 

Ångerrätten upphör att gälla 14 dagar efter mottagandet av varorna. Du måste returnera för återbetalning, poststämplad inom 14 dagar efter mottagandet.

 

Hur byter, avbryter eller returnerar jag en beställningen?

För alla byten, avbokningar och returer måste en returetikett beställas från HONN via e-post: contact@honn.se

Gör så här om du vill returnera eller byta ut din beställning:

Skicka ett e-postmeddelande till kundtjänst på contact@honn.se med ämnesraden:

 

"Retur / utbyte av ordernummer xxxxxxxxx (skriv in ditt ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse)

 

Skriv ner anledningen till byte eller retur, och bifoga produktfoton.

När vi har behandlat ditt ärende får du en förbetald returetikett från oss och du kan lämna in paketet på närmaste posttjänst.

 

Vi drar av 59 SEK för den levererade returetiketten för Norden eller 35 EUR för andra länder.

 

Du kan inte välja att inte ta emot / underteckna paketet vid leveransen. Om paketet inte hämtas debiteras kunden 350 SEK för frakt- och hanteringskostnader. Denna avgift faktureras efteråt.

 

Fyll i returformulär som medföljde ditt paket och inkludera det i ditt paket när du returnerar det. Du måste byta eller returnera produkterna utan onödigt dröjsmål och senast fem dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att återkalla. 

 

Returer och utbyten i HONN Stockholm-butiken finns på Birger jarlsgatan 23, vänligen skicka ett mejl för att boka din besökstid: contact@honn.se

 

När du byter en artikel och den nya artikeln har ett lägre pris, återbetalas skillnaden till det betalkort som köpet gjordes med. Om den nya artikeln har ett högre pris hanteras utbytet som en annullering av ditt första köp. Hela beloppet återbetalas således till det betalkort som köpet gjordes med, och du måste då göra en ny beställning för den artikel du vill ha istället. I så fall kommer du att kontaktas av kundtjänst.

 

När den nya produkten har skickats kommer du att få ett mejl med faktura och leveransbekräftelse.

 

Kan jag byta eller returnera min vara i butik?

Ja, returer och byten i HONN Stockholm butik finns på Birger jarlsgatan 23, skicka ett mail till oss för att boka din besökstid: contact@honn.se

Snälla du visa en kopia av din orderbekräftelse när du kommer till butiken.

Om din nya produkt har ett högre pris måste du betala återstående i butiken. Butiker kan inte ge återbetalning eller utfärda butikskredit. Så om du vill byta ut din produkt till en billigare produkt måste du göra det i webbutiken.

 

Hur kan jag få min återbetalning?

När vi har bekräftat din retur överförs återbetalningen till det betalkort som köpet gjordes med. 

Observera att det kan ta några dagar innan pengarna finns tillgängliga på ditt konto. För frågor om ditt konto, vänligen kontakta din bank eller kortutgivare.